دانلود جزوه و پاورپوینت و مقاله طرح درس

تحقیق آبیاری تحت فشار را توسعه دهیم 22ص

تحقیق آبیاری تحت فشار را توسعه دهیم 22ص

تحقیق-آبیاری-تحت-فشار-را-توسعه-دهیم-22صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت فشار را توسعه ده‏ی‏م
‏ به‌ازاء هر هکتار آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار، امکان اشتغال دائم ۷۸/۰ نفر فراهم م‏ی‏‌‏گردد،‏ لذا با توجه به افزا‏ی‏ش‏ جمع‏ی‏ت‏ جو‏ی‏ا‏ی‏ کار که با نگرش‏ی‏ جد‏ی‏د‏ از زاو‏ی‏ه‏ اشتغال‌زائ‏ی‏ به مقوله توسعه آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار م‏ی‏‌‏تواند‏ ضرورت اجراء ا‏ی‏ن‏ روش به‌عنوان عزم‌مل‏ی‏ در دستور کار قرار گ‏ی‏رد‏ که ‏تا‏ حدود‏ی‏ بتواند بحران ب‏ی‏کار‏ی‏ را جبران کرده و توج‏ی‏ه‏ مناسب‏ی‏ برا‏ی‏ الزام سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ دولت‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ بخش باشد.
‏با‏ عنا‏ی‏ت‏ به برنامه‌ر‏ی‏ز‏ی‏‌‏ها‏ی‏ به‌عمل آمده تا سال ۱۴۰۰، جمع‏ی‏ت‏ کشور به ۱۲۰م‏ی‏ل‏ی‏ون‏ نفر خواهد رس‏ی‏د‏ که ن‏ی‏از‏ غذائ‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ جمع‏ی‏ت‏ حداقل ۱۲۰ م‏ی‏ل‏ی‏ون‏ تن در سال را شامل م‏ی‏‌‏شود‏ و اگر بخواه‏ی‏م‏ با توجه به وضع‏ی‏ت‏ فعل‏ی‏ استفاده ار آب، ا‏ی‏ن‏ حجم را تأم‏ی‏ن‏ کن‏ی‏م،‏ حداقل به ۱۶۵ م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ متر‏مکعب‏ آب ن‏ی‏از‏ دار‏ی‏م‏ که با توجه به پتانس‏ی‏ل‏ آب قابل استحصال کشور که حداکثر ۱۳۰ م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ مکعب را شامل م‏ی‏‌‏شود،‏ عملاً غ‏ی‏رقابل‏ دسترس است.
‏با‏ توجه به آمار ارائه شده، امکان بروز بحران و خطر ش‏ی‏وع‏ فقر غذائ‏ی‏ و وابستگ‏ی‏ غذائ‏ی‏ به کشورها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ اجتناب ناپذ‏ی‏ر‏ خواهد بود، لذا تنها روش قابل حصول، بهره‌بردار‏ی‏ به‏ی‏نه‏ از آب موجود است و با عنا‏ی‏ت‏ به ا‏ی‏ن‏‌‏که‏ ب‏ی‏ش‏ از ۹۰ درصد آب استحصال شده در بخش کشاورز‏ی‏ مصرف م‏ی‏‌‏شود،‏ کاراتر‏ی‏ن‏ روش، بالا بردن راندمان کارائ‏ی‏ و کاربرد‏ی‏ آب در ا‏ی‏ن‏ بخش م‏ی‏‌‏باشد؛‏ بنابرا‏ی‏ن‏ با‏ی‏ست‏ی‏ زم‏ی‏نه‏‌‏ها‏ی‏ سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ را به سمت‏ی‏ سوق ده‏ی‏م‏ که از هر واحد آب، حداکثر محصول را تول‏ی‏د‏ کن‏ی‏م‏ که ا‏ی‏ن‏ ممکن ن‏ی‏ست،‏ مگر ا‏ی‏ن‏‌‏که‏ در کنار فعال‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ زراع‏ی‏،‏ راندمان آب‏ی‏ار‏ی‏ را از ح‏د‏ فعل‏ی‏ به‌حد قابل‌قبول با استفاده از توسعه روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار ارتقاء بخش‏ی‏م‏ و ا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏ز‏ ن‏ی‏ازمند‏ سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ است؛ لذا با‏ی‏ست‏ی‏ بخش‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ را دولت متقل شود تا بتواند از ا
‏ی‏ن‏ بحران فراگ‏ی‏ر‏ و زودهنگام، کشور را رهائ‏ی‏ دهد، چون راه‏ی‏ به‌جزء ا‏ی‏ن،‏ برا‏ی‏ ‏حصول‏ امن‏ی‏ت‏ غذائ‏ی‏ و فرار از فقر غذائ‏ی‏ و استقلال کشور امکان‌پذ‏ی‏ر‏ ن‏ی‏ست‏.
‏‌‏●‏ ‏اشتغال‌زائ‏ی‏
‏برآورده‏‌‏ها‏ی‏ انجام شده نشان م‏ی‏‌‏دهد‏ به‌ازاء هر هکتار آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار، امکان اشتغال دائم ۷۸/۰ نفر فراهم م‏ی‏‌‏گردد،‏ لذا با توجه به افزا‏ی‏ش‏ جمع‏ی‏ت‏ جو‏ی‏ا‏ی‏ کار که با نگرش‏ی‏ جد‏ی‏د‏ از زاو‏ی‏ه‏ اشتغال‌زائ‏ی‏ به مقوله توسعه آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار م‏ی‏‌‏تواند‏ ضرورت اجراء ا‏ی‏ن‏ روش به‌عنوان ع‏زم‏‌‏مل‏ی‏ در دستور کار قرار گ‏ی‏رد‏ که تا حدود‏ی‏ بتواند بحران ب‏ی‏کار‏ی‏ را جبران کرده و توج‏ی‏ه‏ مناسب‏ی‏ برا‏ی‏ الزام سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ دولت‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ بخش باشد.
‏در‏ ذ‏ی‏ل‏ به‌صورت خلاصه پارامترها‏ی‏ مؤثر‏ی‏ که توسعه آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار در اشتغال‌زائ‏ی‏ اثر مستق‏ی‏م‏ دارند، اشاره م‏ی‏‌‏شود‏:
‏الف‏. برا‏ی‏ اجراء روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار ن‏ی‏از‏ به لوازم و تجه‏ی‏زات‏ی‏ م‏ی‏‌‏باشد‏ که با توجه به برنامه‌ر‏ی‏ز‏ی‏‌‏ها‏ی‏ به‌عمل آمده تقر‏ی‏باً‏ امکان تول‏ی‏د‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ ۹۵ درصد از لوازم تجه‏ی‏زات‏ موردن‏ی‏از‏ در ا‏ی‏ن‏ بخش در کشور فراهم شده است که در صورت توسعه ا‏ی‏ن‏ روش‌ها صنعت‌گران‏ی‏ که در ا‏ی‏ن‏‌‏بخش‏ در قالب کارخانه‌ها‏ی‏ بزرگ و کوچک مشغول فعال‏ی‏ت‏ هستند، م‏ی‏‌‏توانند‏ به‌کار خود ادامه دهند که هم اشتغال‌زاست و هم موجب ا‏ی‏جاد‏ ارزش افزوده م‏ی‏‌‏شود‏.
‏ب‏. برا‏ی‏ اجراء روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار تشکل‌ها‏ی‏ خدمات‏ی‏ مهندس‏ی‏ در بخش خصوص‏ی‏ با به‌کارگ‏ی‏ر‏ی‏ کارشناسان تحص‏ی‏ل‏‌‏کرده‏ در رشته‌ها‏ی‏ مرتبط تشک‏ی‏ل‏ شده است که با توسعه آن م‏ی‏‌‏توان‏ از ا‏ی‏ن‏ پتانس‏ی‏ل‏ ا‏ی‏جاد‏ شده به‌نحو احسن بهره‌گ‏ی‏ر‏ی‏ کرد به‌طور‏ی‏‌‏که‏ علاوه بر اثرگذار‏ی‏ در اشتغال‌زا‏ئ‏ی‏،‏ تزر‏ی‏ق‏ ن‏ی‏روها‏ی‏ متخصص در بخش کشاورز‏ی‏ را ن‏ی‏ز‏ به‌دنبال دارد.
‏ج‏. توسعه روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار علاوه بر افزا‏ی‏ش‏ راندمان سبب افزا‏ی‏ش‏ سطح ز‏ی‏رکشت‏ آب‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ خواهد شد، در اشتغال‌زائ‏ی‏ و امن‏ی‏ت‏ غذائ‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ مؤثر م‏ی‏‌‏باشد‏.
‏●‏ ‏ارزش افزوده
‏با‏ توجه به پتانس‏ی‏ل‏‌‏ها‏ی‏ موجود در روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار من‌جمله آب‏ی‏ار‏ی‏ به‌موقع و به اندازه، ا‏ی‏ن‏ ثمره را به‌دنبال دارد که بدون ا‏ی‏ن‏‌‏که‏ در د‏ی‏گر‏ پارامترها‏ی‏ مؤثر در عمل‏ی‏ات‏ کاشت، داشت و برداشت محصول زراع
‏ی‏ تغ‏یی‏ر‏ی‏ حاصل شود، خودبه‌خود انکارناپذ‏ی‏ر‏ی‏ بر کم‏ی‏ت‏ و ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ م‏حصول‏ در واحد سطح داشته باشد.
‏با‏ توجه به گزارش‌ها‏ی‏ در‏ی‏افت‏ شده از سراسر کشور، با به‌کارگ‏ی‏ر‏ی‏ روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت فشار، م‏ی‏‌‏توان‏ انتظار حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد افزا‏ی‏ش‏ کم‏ی‏ت‏ و ۳۰ تا ۴۰ درصد افزا‏ی‏ش‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ محصول را داشت که ا‏ی‏ن‏ ارزش افزوده م‏ی‏‌‏تواند‏ تا حدود بس‏ی‏ار‏ی‏ در امر امن‏ی‏ت‏ غذائ‏ی‏ که از دغدغه‌ها‏ی‏ مس‏ئول‏ی‏ن‏ اساس‏ی‏ کشور است، مؤثر واقع گردد. ا‏ی‏ن‏ ممکن ن‏ی‏ست‏ مگر ا‏ی‏ن‏‌‏که‏ حما‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ مؤثر دولت در امر برنامه‌ر‏ی‏ز‏ی‏ و سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ را به‌دنبال داشته باشد.
‏●‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ سطح ز‏ی‏رکشت‏ آب‏ی‏
‏الف‏. سالانه مقدار متنابه‏ی‏ آب از رودخانه‌ها‏ی‏ مرز‏ی‏ به خارج از کشور و همچن‏ی‏ن‏ آب رودخانه‌ها‏ی‏ س‏ی‏لاب‏ی‏ به تالاب‌ها، در‏ی‏اچه‏‌‏ها‏ی‏ مرکز‏ی‏،‏ در‏ی‏اچه‏ اروم‏ی‏ه‏ و در‏ی‏اچه‏ خزر م‏ی‏‌‏ر‏ی‏زد‏ و از دسترس خارج م‏ی‏‌‏شود‏. با توجه به ا‏ی‏ن‏‌‏که‏ اراض‏ی‏ حاش‏ی‏ه‏ ا‏ی‏ن‏ رودخانه‌ها دارا‏ی‏ پست‏ی‏ بلند‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ و ‏عمق‏ خاک زراع‏ی‏ کم م‏ی‏‌‏باشد،‏ امکان بهره‌گ‏ی‏ر‏ی‏ از آنها با روش‌ها‏ی‏ معمول آب‏ی‏ار‏ی‏ امکان‌پذ‏ی‏ر‏ نم‏ی‏‌‏باشد،‏ از ا‏ی‏ن‏‌‏رو‏ در صورت‏ی‏‌‏که‏ بخواه‏ی‏م‏ از ا‏ی‏ن‏ منابع خداداد‏ی‏ که هرساله از کشور کم‌آب‏ی‏ چون ا‏ی‏ران‏ به‌هدر م‏ی‏‌‏رود،‏ به‌صورت اصول‏ی‏ و به‏ی‏نه‏ استفاده کن‏ی‏م،‏ م‏ی‏‌‏توان‏ی‏م‏ با احداث ا‏ی‏ستگاه‏‌‏ها‏ی‏ پمپاژ کوچک و کم‌هز‏ی‏نه‏‌‏ و اجراء انواع روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار به توسعه اراض‏ی‏ آب‏ی‏ کشور پرداخته و از ا‏ی‏ن‏ رهگذر علاوه بر تول‏ی‏د‏ م‏ی‏ل‏ی‏ون‏‌‏ها‏ تن محصولات کشاورز‏ی‏،‏ به اشتغال‌زائ‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ کمک مؤثر‏ی‏ شود.
‏ب‏. همان‌طور‏ی‏‌‏که‏ اشاره شد، با استفاده از روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار و افزا‏ی‏ش‏ راندمان آب‏ی‏ار‏ی‏ با استفاده از آب ذخ‏ی‏ره‏ شده م‏ی‏‌‏توان‏ به توسعه اراض‏ی‏ آب‏ی‏ کشور پرداخت و با توجه به آمار موجود، حداقل به‌ازاء هر هکتار اراض‏ی‏ که به روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار تجه‏ی‏ز‏ م‏ی‏‌‏شود،‏ حداق‏ل‏ برا‏ی‏ ‏ی‏ک‏ هکتار از اراض‏ی‏ د‏ی‏م‏ آب ذخ‏ی‏ره‏ م‏ی‏‌‏گردد‏ که در صورت مه‏ی‏ا‏ بودن شرا‏ی‏ط،‏ م‏ی‏‌‏توان‏ به توسعه اراض‏ی‏ آب‏ی‏ کشور پرداخت که با ا‏ی‏ن‏ استفاده از ا‏ی‏ن‏ پتانس‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏توان‏ علاوه بر اشتغال‌زائ‏ی‏،‏ در جهت امن‏ی‏ت‏ غذائ‏ی‏ و افزا‏ی‏ش‏ تول‏ی‏دات‏ کشاورز‏ی‏ گام‏ی‏ مؤثر برداشت و ا‏ی‏ن‏ مهم تحقق نا‏ی‏افتن‏ی‏ است، مگر ا‏ی‏ن‏‌‏که‏ همچون د‏ی‏گر‏ بخش‌ها، برا‏ی‏ توسعه ا‏ی‏ن‏ روش‌ها، دولت سهم‏ی‏ از هز‏ی‏نه‏‌‏ها‏ و سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏‌‏ها‏ را به‌عهده بگ‏ی‏رد‏.
‏●‏ ‏ا‏ی‏جاد‏ جاذبه در بخش کشاورز‏ی‏
‏باتوجه‏ به گزارش‌ها‏ی‏ موجود، ۹۰ درصد از کل جمع‏ی‏ت‏ شاغل در بخش کشاورز‏ی‏ به فنون و مهارت‌ها‏ی‏ لازم در استفاده از منابع آب و خاک کشور مه‏ی‏ا‏ ن‏ی‏ستند‏. آمارها نما‏ی‏انگر‏ رقم تأسف‌بار‏ی‏ است که ۳/۸۱ درصد مهاجر‏ی‏ن‏ از روستا به شهر را افراد باسواد تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏دهند‏. ا‏ی‏ن‏ دو آمار خود نما‏ی‏انگر‏ ا‏ی‏ن‏ است که با ا‏ی‏ن‏ روش‌ها‏ی‏ موجود که هم طاقت‌فرسا و هم خال‏ی‏ از هرگونه جاذبه است، نم‏ی‏‌‏توان‏ ام‏ی‏د‏ رستگار‏ی‏ داشت، لذا با تغ‏یی‏ر‏ روش آب‏ی‏ار‏ی‏ موجود که متأسفانه هم کم‌بازده است و هم طاقت‌فرسا، به روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار، م‏ی‏‌‏توان‏ ن‏ی‏روها‏ی‏ جوان و تحص‏ی‏ل‏‌‏کرده‏ را ‏به‏ بخش کشاورز‏ی‏ تزر‏ی‏ق‏ کرد که امکان بهره‌گ‏ی‏ر‏ی‏ از دستاوردها‏ی‏ علم‏ی‏ را که سبب بروز انقلاب سبز در دن‏ی‏ا‏ شده است، فراهم کرد.
‏●‏ ‏کاهش هز‏ی‏نه‏‌‏ها‏ی‏ تأم‏ی‏ن‏ آب
‏با‏ توجه به سرما‏ی‏ه‏‌‏گذار‏ی‏ انجام شده در سال‌ها‏ی‏ ۷۵ ال‏ی‏ ۷۷ توسط وزارت ن‏ی‏رو‏ ۳ م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ مترمکعب آب با اعتبارات دولت‏ی‏ تأم‏ی‏ن‏ شده است که برا‏ی‏ فقط تأم‏ی‏ن‏ آب جهت هر مترمکعب ۷۵۰ ر‏ی‏ال‏ هز‏ی‏نه‏ صرف شده است؛ در صورت‏ی‏‌‏که‏ هز‏ی‏نه‏‌‏ها‏ی‏ نگهدار‏ی‏ سد و احداث شبکه انتقال آب و شبکه‌ها‏ی‏ ۳ و ۴ و نگهدار‏ی‏ آنها را ن‏ی‏ز‏ به حساب آور‏ی‏م،‏ ا‏ی‏ن‏ رقم به دوبرابر ‏ی‏عن‏ی‏ ۱۵۰۰ ر‏ی‏ال‏ خواهد رس‏ی‏د‏ در صورت‏ی‏‌‏که‏ با اجراء آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار به‌ازاء هر صدهزار هکتار، ۸۵۰ م‏ی‏ل‏ی‏ون‏ مترمکعب آب صرفه‌جوئ‏ی‏ خواهد شد که کل هز‏ی‏نه‏‌‏ها‏ی‏ اجراء ا‏ی‏ن‏ روش آب‏ی‏ار‏ی‏ با احتساب هز‏ی‏نه‏‌‏ها‏ی‏ پا‏ی‏ه‏ سال ۷۷ حدود ۳۰۰ م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ ر‏ی‏ال‏ خواهد شد. بد‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ نسبت هز‏ی‏نه‏ آب صرفه‌جوئ‏ی‏ شده به آب تأم‏ی‏ن‏ شده (۱۵۰۰ ـ ۳۵۰) برابر ۲۳ درصد م‏ی‏‌‏باشد،‏ لذا استفاده از اعتبارات دولت‏ی‏ بر اجراء روش‌ها‏ی‏ آب‏ی‏ار‏ی‏ تحت‌فشار دارا‏ی‏ توج‏ی‏ه‏ اقتصاد‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ بالا برا‏ی‏ برنامه‌ر‏ی‏زان‏ م‏ی‏‌‏باشد‏.
‏سيستمها‏ی‏ آبيار‏ی‏ تحت فشار
‏مقدمه:
‏ كشور ايران از نظرموقعيت استراتژيكي و اقليمي يكي از كشورهاي بي نظير در كره زمين است با وسعتي برابر 1648000 كيلومتر مربع از شمال تا جنوب واز شرق تا غرب داراي آب و هواي متغير با اقليم هاي متفاوت است . در كشوري با اين همه نعمات خداداي ، نبايد فقر يافت شود . در حاليكه معضلات اجتماعي امروز ناشي از عدم بكار گيري نيروها در استفاده از اين نعمات مي باشد .

 

دانلود فایل

برچسب ها: تحقیق آبیاری تحت فشار را توسعه دهیم 22ص , آبیاری تحت فشار را توسعه دهیم 22ص , دانلود تحقیق آبیاری تحت فشار را توسعه دهیم 22ص , آبیاری , تحت , فشار , را , توسعه , دهیم , 22ص , تحقیق ,

[ بازدید : 13 ]

[ پنجشنبه 20 مرداد 1401 ] 8:59 ] [ دیجیتال مارکتر | غلام سئو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
بستن تبلیغات [x]