دانلود جزوه و پاورپوینت و مقاله طرح درس

تحقیق آسفالت – فورفورال (شركت نفت ايرانول – پالايشگاه روغن سازي تهران)

تحقیق آسفالت – فورفورال (شركت نفت ايرانول – پالايشگاه روغن سازي تهران)

تحقیق-آسفالت-–-فورفورال-(شركت-نفت-ايرانول-–-پالايشگاه-روغن-سازي-تهران)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 53 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏واحد آسفالت گيري
DEAsphalting Unit
‏خوراك اين بخش به نام از برج تقطير پالايشگاه تهران به مقدار 5000 شبكه در روز تامين مي شود. اين بخش وظيفه جداسازي آسفالت خشك از روغن
DAO(Deasphalted oil‏) را كه روغني با ويسكوزيته بالا و بسيار گران قيمت است دارد. آسفالت خشك نيز كه بسيار با ارزش و گران قيمت است نهايتاً به صورت جامد وارد بازار مي شود. به صورت كلي عملكرد واحد PDA‏ به دو مرحله تقسيم مي‌شود: در مرحله اول با حضور حلال مربوطه (پروپان) آسفالت و روغن جدا مي ‌شوند مرحله بعد كه بخش اعظم اين بخش را تشكيل مي‌دهد شامل بازيافت حلال پروپان از روغن و آسفالت است.
Vacuum
Bottom
‏خوراك توسط پمپ چرخدنده‌اي 5001 gear pump‏ از مخزن V-5002 (vessel‏) يا در حالت خاص مستقيماً از زير برج تقطير درخلا به مخزن يكنواخت كننده V-lll5‏ وارد مي شود. وظيفه اين مخزن علاوه بر يكنواخت سازي جريان و جلوگيري ازتلاطم بيش از حد اين است كه به ما اين امكان را مي‌دهد تا اولاً از بكارگيري يك پمپ قوي به جاي P-5001‏ جلوگيري شود و ثانياً از قرارگرفتن به صورت سري جلوگيري شود. در اين مخزن يك كنترل كننده سطح
Level indicator) controllev ( LIC- 1101‏ قرار دارد وقتي ارتفاع به مقدار لازم رسيد دريچه خروجي را باز مي كند همچنين در اين Vessel‏ دو شاخه عبوري Steam‏ وجود دارد كه روغن در مجاورت لوله‌هاي بخار مافوق گرم تا 95 درجه گرم مي‌شود. تا حركت آن درمسير راحتتر انجام شود خوراك خروجي از V-1115‏ توسط پمپ lll2‏ كه آن نيز يك gear pump‏ است به مبدل آب گرم E- ll01 Exchanger‏ مي رود قبل از رسيدن خوراك به مبدل جريان توسط يك شير كنترل تنظيم مي شود (FRC 1101‏) اگر جريان ورودي به پمپ كاهش يابد شير كنترل باز شده مقداري از جريان خروجي پمپ به قبل از پمپ باز مي‌گردد از آنجا كه اين پمپها براي مواد با ويسكوزيته بالا طراحي شده اند و يكطرفه مي‌باشند بايد دقت كرد كه حتماً خروجي پمپ باز باشد. همچنين خود پمپ توسط بخار 60 پوندي گرم مي شود تا از ماسيدگي روغن كه در اين لحظه داراي واكس- آسفالت و مواد آروماتيك است و به راحتي ماسيده مي‌شود جلوگيري كند. فشار در اين پمپ تا حدود (160-180) پوند بالا مي‌رود. دليل گرم كردن اوليه ما اولاً هوازدايي و ثانياً راحتتر شدن كار پمپ بود. سپس از
E-ll01‏ شروع بر سردكردن خوراك مي‌كنيم ابتدا در E-ll01‏ به وسيله آب گرم 60o‏ دماي آن را تقريباً تا 75 درجه پايين مي‌آوريم. علت استفاده از آب گرم اين است كه سردكردن ناگهاني روغن باعث بوجود آمدن واكس جامد و همچنين ماسيدگي آسفالت و روغن درمبدل مي‌شود در نتيجه بايد به آرامي خوراك را سرد كنيم.
‏از طرفي چنانچه درمبدل E-ll01‏ آن را خنك نكنيم به محض ورد پروپان در دماي بالا آسفالت جدا شده به مسير مي‌چسبد و باعث مسدود شدن آن مي شود.
‏پس از عبور خوراك از E-ll01‏ به مقصود پايين آمدن ويسكوزيته و راحتي كار جداسازي يك شاخه پرويان به نسبت يك به يك به خوراك مي‌زنيم از آنجا كه دما براي ورود به مخزن جدا ساز V-ll01 (extractor‏) هنوز بالا است نخست آن را وارد مبدل كرده و سپس وارد extractor‏ مي‌كنيم. extractor‏ داراي 26 سيني بصورت ناواداني مي‌باشد و شماره سيني‌ها از بالا به پايين است خوراك به سيني 9 و 13 و پروپان به سيني 21 و 26 كه در انتها قرار دارد وارد مي ‌شوند حلال پروپان ثانويه ورودي به

 

دانلود فایل

برچسب ها: تحقیق آسفالت فورفورال (شركت نفت ايرانول پالايشگاه روغن سازي تهران) , آسفالت فورفورال (شركت نفت ايرانول پالايشگاه روغن سازي تهران) , دانلود تحقیق آسفالت فورفورال (شركت نفت ايرانول پالايشگاه روغن سازي تهران) , آسفالت , فورفورال , (شركت , نفت , ايرانو ,

[ بازدید : 16 ]

[ چهارشنبه 26 مرداد 1401 ] 8:27 ] [ دیجیتال مارکتر | غلام سئو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
بستن تبلیغات [x]