دانلود جزوه و پاورپوینت و مقاله طرح درس

تحقیق بررسي عوامل موثر بر بازپرداخت به موقع تسهيلات بانك كشاورزي 24 ص

تحقیق بررسي عوامل موثر بر بازپرداخت به موقع تسهيلات بانك كشاورزي 24 ص

تحقیق-بررسي-عوامل-موثر-بر-بازپرداخت-به-موقع-تسهيلات-بانك-كشاورزي-24-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏222‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏222
‏2
‏ ‏“ ‏بررسي عوامل موثر بر بازپرداخت به موقع تسهيلات بانك كشاورزي ‏طي سال‌هاي 1379-1363”
‏1‏ - ‏مقدمه :
‏بررسي هاي موجود از عملكرد مالي بانك هاي تجاري و تخصصي نشان مي دهد كه بانك‌هاي كشور از نظر مالي در وضعيت نامطلوبي قرار دارند . سه ويژگي عمده بانك هاي كشور در دو دهه اخير را مي توان تقليل مستمر سهم سرمايه در ترازنامه بانكي ، ساختار هزينه هاي عملياتي نسبتاً ‏نا‏كارآمد و ذخيره‌گيري ناكافي نسبت به وام هاي معوقه و سوخت شده ذكر كرد . بانك هاي كشور در واقع تا حدود زيادي انگيزه هاي سودآوري را از دست داده اند و به دليل مداخلات دولت و تسهيلات تكليفي ‏و ‏ترجيحي در زمينه سياست ها و اعتبارات دچار انفعال شده اند . در اين تحقيق سعي شده است به تعدادي از عواملي كه به طور مستقيم و غير مستقيم بر بازپرداخت به موقع تسهيلات اعطايي موثرند ، پرداخته شود.
‏سياست هاي قيمت گذاري در بخش كشاورزي ، بيمه محصولات كشاورزي ، پرداخت كمك‌هاي بلاعوض توسط صندوق كمك به خسارت ديدگان ، نحوه تضمين تسهيلات پرداختي‏،‏ نوع تسهيلات ( تكليفي و غيرتكليفي ) ، واردات و صادرات ، توليد محصولات كشاورزي ، ميزان بارش و همچنين شاخص بهاي عمده فروشي محصولات كشاورزي و شاخص نهاده ها از عواملي هستند كه در اين تحقيق به آن ها پرداخته شده است .
‏222‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏222
‏2
‏2‏- ‏ادبيات تحقيق :
‏از دهه 1950 ميلادي به بعد اين باور كه كشاورزان و روستاييان به ويژه ‏در‏كشورهاي در حال توسعه فاقد درآمد كافي براي پس انداز و تامين مالي سرمايه گذاري هاي مورد نياز در بخش كشاورزي هستند تقويت گرديد . براين اساس دولت ها موظف شدند كه مستقيماً به امر تامين اعتبار ارزان و تزريق آن به بخش كشاورزي اهتمام ورزند . راه حل معمول پيشنهادي براي اين منظور تاسيس نهادهاي مالي دولتي مانند بانك ها و موسسات اعتباري تخصصي بود . در دهه 1970 ميلادي در مسير فعاليت اين موسسات اعتباري به دليل وابستگي بيش از حد به دولت‏،‏ مشكلاتي پديد آمد و لذا از اوايل دهه 1980 ميلادي رهيافت مبتني بر تزريق يك سويه اعتبار به روستاها مورد ترديد قرار گرفت و به جاي آن مقوله تامين مالي سرمايه گذاري در بخش كشاورزي به صورت يك جريان دو سويه و مبتني بر واسطه گري مالي و به تعبيري تجهيز پس اندازهاي مردمي به ويژه كشاورزان در كانون توجه قرار گرفت . موسساتي كه رويكرد جديد را دنبال نمودند به ويژه در كشورهاي آسياي جنوب شرقي ، در دستيابي به نرخ وصولي بالا و كاهش اتكاء به يارانه هاي دولتي تا حدود زيادي موفق بوده اند .
‏222‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏222
‏3
‏دسترسي به منابع مالي يكي از پيش نيازهاي اساسي توسعه فعاليت هاي بخش كشاورزي به شمار مي رود .‏بنابراين يكي ‏ راه هاي تقويت بنيه مالي بانك به منظور بالا بردن ظرفيت و توانمندي‏ اين بخش ‏ كمك به توسعه و رشد سرمايه گذاري ‏است كه ‏جزو اهداف و سياستهاي بانك قرار گرفته است .
‏منابع نه تنها از محل افزايش در حساب هاي بدهي ايجاد مي شوند بلكه از طريق كاهش در حساب‌هاي دارايي نيز مي توان منابع متنابه مالي را ايجاد نمود . يكي از موثرترين و كارآمدترين منابعي كه از طريق مديريت بر داراييها و به طور اخص مديريت وجوه نقد بدست مي‌آيند ، وصول مطالبات و تسهيلات پرداختي هستند .
‏از نظر تئوری عوامل متعددی بر ميزان بازپرداخت تسهيلات اعطاي‏ی به بخش کشاورزی تاث‏يرگذار است.از جمله اين عوامل ،سي‏استهای‏ قيمت گذاری در اين بخش نظير تعيين قيمت، تنظيم قيمت،قيمت تضمينی ،قيمت تثبيتی و سياست قيمتهای آزاد است که از طريق تغيير درآمد کشاورزان بر ميزان و نحوه بازپرداخت تسهيلات پرداختی به آنها تاثي‏ر می گذارد.
‏3- ‏روش تحقيق :
‏تحقيق ‏به‏ روش تحليلي همسبتگي ‏انجام شده ‏است و اطلاعات‏ به روش ‏كتابخانه اي و در پاره‌اي از موارد از طريق مصاحبه ‏جمع آوری گردیده ‏است . در روش تحقيق دو نكته داراي اهميت است . نخست معرفي مدل نظري مورد استفاده و دوم معرفي روش تحليل آماري
‏222‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏222
‏4
‏است ‏. در معرفي مدل نظري تعيين متغيرهاي مستقل و وابسته مدل و روابط بين آن ها اهميت اساسي دارد .
‏در اين تحقي‏ق متغي‏رهای وابسته مطالبات سررسي‏د گ‏ذشته و معوق و نسبت مطالبات سررسي‏د گذشته و معوق ‏به تسهيلات اعطايي سالانه است و متغيرهاي مستقل مدل شامل شاخص بهاي نهاده هاي كشاورزي ، ارزش واردات محصولات كشاورزي ، شاخص بهاي عمده فروشي كالاهاي كشاورزي ، ارزش صادرات محصولات كشاورزي ، ميزان بارندگي سالانه ، حق بيمه ، پرداخت غرامت ، پرداخت هاي بلاعوض، ارزش توليد محصولات كشاورزي ، تسهيلات اعطايي تكليفي و غيرتكليفي و تسهيلات پرداختي در قبال ضمانت ، اخذ وثيقه ملكي و اخذ سفته است .
‏تكنيكي كه براي آزمون فرضيه ها به كار گرفته شده ، رگرسيون خطي چند متغيره است . تحليل آماري سري هاي زماني مورد استفاده به كمك نرم افزار TSP‏ انجام شده است .
‏قلمرو زماني‏ تحقیق‏ از سال 1363 يعني آغاز اجراي قانون عمليات بانكي بدون ربا تا سال 1379 مي‌باشد و قلمرو مكاني آن شامل شعب بانك كشاورزي در سراسر كشور است .
‏فرضيه هاي تحقيق :

 

دانلود فایل

برچسب ها: تحقیق بررسي عوامل موثر بر بازپرداخت به موقع تسهيلات بانك كشاورزي 24 ص , بررسي عوامل موثر بر بازپرداخت به موقع تسهيلات بانك كشاورزي 24 ص , دانلود تحقیق بررسي عوامل موثر بر بازپرداخت به موقع تسهيلات بانك كشاورزي 24 ص , بررسي , عوامل , موثر , بر , بازپرداخت , به ,

[ بازدید : 17 ]

[ پنجشنبه 27 مرداد 1401 ] 14:50 ] [ دیجیتال مارکتر | غلام سئو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
بستن تبلیغات [x]