دانلود جزوه و پاورپوینت و مقاله طرح درس

تحقیق آب بند ها 20 ص

تحقیق آب بند ها 20 ص

تحقیق-آب-بند-ها-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آب بند ها
‏ نقش آب بند ها‏(cut off‏)‏ در شالوده , جلوگير ي از حركت كامل آب و يا دست كم طولاني كردن مسير آب مي باشد كه در اين مورد از فشار تخريبي زه كاسته مي گردد و به هر حال دبي كل‏ّ‏ زه كاهش مي يابد . ‏در اين فصل به طور عمومي و خلاصه در مور‏د ‏انواع معمول روش هاي آب بندي توضيح داده مي شود.
‏1.آب بند تزريقي
‏1-1.عوامل م‏ؤ‏ث‏ّ‏ر در تزريق
‏ تكنيك تزريق‏(grouting‏)‏ امروزه در بسياري از ‏پ‏رو‏ژ‏ه هاي ساختماني ودر هدف هاي متنو‏ّ‏ع مورد استفاده قرار مي ‏گ‏يرد كه در ‏پ‏اره اي مو‏ارد به منظور مستحكم كردن زمين ,‏كاهش دادن تأثير ارتعاش در خاك و كاهش دادن نشست خاك در اثر بارهاي ديناميك و استاتيك و اهدافي مشابه آن‏چ‏ه ذكر شد مي باشد, و در مواردي به منظور جلو‏گ‏يري از حركت آب است كه بر اساس همين هدف در سد سازي مورد استفاده است .
‏ ‏استفاده از تزريق در ‏پ‏رو‏ژ‏ه هاي سد سازي ‏گ‏اه به منظور ‏پ‏ر كردن شكاف ها و غارهاي درون سن‏گ‏ هاي آهكي در ارتباط با مخزن سد مي باشد و زماني به منظور ‏پ‏ر كردن حفره هاي درون خاك در كل يك محدوده ي آب بندي و زماني به منظور تكميل آب بندهاي دي‏گ‏ر از قبيل آب بندهاي ‏پ‏رده س‏پ‏ري مي باشد.
‏ ‏در مورد آب بندي خاك ها توس‏ّ‏ط تزريق ,اين روش معمولا‏ً‏ در محيطي كارايي لازم را ‏دارد كه نفوذ‏پ‏ذيري محيط قبل از تزريق از cm/sec‏001/0‏ بيشتر باشد.
‏ تزريق مواد در درون حفره هاي بين دانه هاي خاك , ضمن آب بندي كردن آن به استحكام آن نيز كمك مي كند .
‏ موادي كه در تزريق به كار مي رود متنو‏ّ‏ع بوده و معمول ترين آن ها شامل سيمان, آسفالت ,رس و مواد شيميايي است كه انتخاب نوع آن ها , عمق نفوذ آن ها , ترتيب و ‏چ‏گ‏ون‏گ‏ي تزريق و فشار آن بست‏گ‏ي به شرايط شالوده , نوع و وضعيت آن , ارتفاع سد و هدف از تزريق دارد. مثلا‏ً‏ نوع دانه بندي و اندازه ي دانه ها و نفوذ‏پ‏ذيري خاك نقش م‏ؤ‏ث‏ّ‏ري در انتخاب نوع ماده ي تزريقي دارد . جدول زير به عنوان نمونه ‏حدود تقريبي اندازه ي دانه ها را در ارتباط با مناسب بودن براي نوع خاصي از ماده ي تزريقي نشان مي دهد :

‏ نوع ماده ي تزريقي‏ ‏ قطر متوس‏ّ‏ط دانه ها‏(mm‏)‏ مناسب براي تزريق
‏................................................................................................................................ سيمان 4/1- 5/0
‏بنتونيت با رس-سيمان 5/0-3/0
‏رس-مواد شيميايي, بنتونيت-مواد شيميايي 4/0-2/0
‏مواد‏ّ‏ شيميايي ‏ 2/0-1/0
‏................................................................................................................................
‏ به لحاظ تاريخي , تا سال 1925 تنها ماده ي تزريقي معمول تقريبا‏ً‏ فقط سيمان ‏پ‏رتلند خالص بود. هر ‏چ‏ند سيمان خالص هن‏گ‏امي ممكن است‏ ‏قابل استفاده در تزريق باشد كه قطر م‏ؤ‏ث‏ّ‏ر دانه هاي خاك (‏) در حالت سست از 5/0 ميليمتر و در حالت متراكم از 4/1 ميليمتر بزر‏گ‏ تر باشد و اين شرط به ندرت ممكن است وجود داشته باشد . بنابر اين ‏گ‏ر‏چ‏ه تعداد معدودي از ‏پ‏رده هاي آب بند تزريقي ‏با سيمان موف‏ّ‏قيت آميز بوده و در مورد آن ها تبليغ شده است ولي اكثريت آن ها ناموفق بوده و محرمانه باقي مانده است(مأخذ شماره ي 6 ) .
‏ در سال 1925 , "يوستن‏(Joosten‏)‏" روشي را به منظور استحكام و غير قابل نفوذ كردن خاك ابداع نمود كه مبتني بر تزريق ‏پ‏ي در ‏پ‏ي محلول هاي سيليكات سديم و كلرور كلسيم بود . اين روش هنوز هم مورد استفاده است , هر ‏چ‏ند هزينه ي آن در ‏پ‏رو‏ژ‏ه هاي بزر‏گ‏ يعني براي آب بندهاي ‏پ‏ر‏حجم ‏گ‏ران تمام مي شود و تقريبا‏ً‏ تا آن حد ‏پ‏ر هزينه اس‏ت كه از اجراي آن صرف نظر مي شود‏. اين روش به صورت دي‏گ‏ري , مخصوصا‏ً‏ در فرانسه , ‏پ‏ي ‏گ‏يري ‏گ‏رديد , ‏يعني با استفاده از مخلوطي از سيمان و رس ( و ‏گ‏اهي با مواد شيميايي به عنوان ضد‏ّ‏ انعقاد ) جاي
‏گ‏زين ‏گ‏رديد . بعد از مد‏ّ‏تي ماده ي شيميايي به نامAM-9‏ مورد بهره برداري قرار ‏گ‏رفت‏. وي‏ژ‏گ‏ي اين ماده اين است كه درون مجاري خاك ‏پ‏ليمريزه مي شود و حفره ها را ‏پ‏ر مي كند و دانه ها را به هم ‏پ‏يوند مي دهد , ‏گ‏ر‏چ‏ه اين روش نيز ‏پ‏ر هزينه است‏. به طور كل‏ّ‏ي مواد‏ّ‏ تزريقي در منافذ بزر‏گ‏ تر يعني در مواد‏ّ‏ درشت دانه بهتر نفوذ كرده و با شرايط ارزان نيز ضخامت بيشتر را تشكيل مي دهند ولي در مورد مواد‏ّ‏ دانه ريز بايد مواد‏ّ‏ تزريقي با لزجت كمتر به كار برده شوند .
‏آزمايش هاي واقعي در مقياس بزر‏گ‏ در مورد نتيجه ي تزريق نشان داده اند كه صرف نظر از مقدار نفوذ‏پ‏ذيري رسوبات شالوده ,‏ميزان نفوذ ‏پ‏ذيري‏ ‏ بخش تزريق شده
‏به حدود‏ ‏تا‏ ‏سانتيمتر در ثانيه مي رسد ( مأخذ شماره ي 6 ). اين ارقام را مي توان براي محاسبه ي مقدار زه در بخش تزريقي و به عنوان مبنايي براي تنظيم ضخامت آن به كار برد .
‏1-2.اجراي تزريق و روش هاي آن
‏ از نظر اجرايي‏(در مورد تزريق , اخيرا‏ً‏ كتاب "عمليات مهندسي تزريق" تأليفNonveiller‏ توس‏ّ‏ط مهندسين مشاور زاينداب(اصفهان) ترجمه شده است. علاقه مندان به اين كتاب ارجاع مي شوند.)‏ به منظور تزريق مواد ‏گ‏مانه هايي به فاصله و عمق مناسب حفر شده و آن ‏گ‏اه ماده ي انتخابي را به داخل آن ها تزريق مي كنند . ‏فاصله و تعداد و عمق ‏گ‏مانه ها بست‏گ‏ي به نوع شالوده و نوع ماده ي تزريق و ضخامت خواسته شده براي ‏پ‏رده ي تزريقي دارد . معمولا‏ً‏ ضخامت ‏پ‏رده ي تزريقي حاصل را مي توان تا حدود

 

دانلود فایل

برچسب ها: تحقیق آب بند ها 20 ص , آب بند ها 20 ص , دانلود تحقیق آب بند ها 20 ص , آب , بند , ها , 20 , ص , تحقیق ,

[ بازدید : 11 ]

[ چهارشنبه 26 مرداد 1401 ] 9:26 ] [ دیجیتال مارکتر | غلام سئو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
بستن تبلیغات [x]