دانلود جزوه و پاورپوینت و مقاله طرح درس

تحقیق اختلالات ارتباطي 67 ص

تحقیق اختلالات ارتباطي 67 ص

تحقیق-اختلالات-ارتباطي-67-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 68 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان : اختلالات ارتباطی

‏مراحل رشد گویائی
‏منظور از زبان ، همان زبان لفظی است که بمیزان توانائی و نضج دستگاههای صوتی بنابر تمرین وممارست‏ ‏وعادل حاصل می شود؛ و همچنین به سطح‏ ‏توافق عقلی ، حرکتی و حسی شخص مربوط است . زیرا‏ ‏دانسته شده است‏ ‏که دستگاههای صوتی ، چون عضلات دهان‏ ‏، زبان‏ ‏و حنجره هر یک ؛ پیش از تولد ، باندازه لازم رشد ونمو پیدا می کنند؛و چنانچه متعاقبا دچارعارضه ای یا بیماری نشوند، بموقع از عهده ی وظایف خویش برخواهند‏ ‏آمد .
‏مراحل ظهور صداهای لفظی کودک
‏گریه و فریاد‏ ‏تولد
‏آغاز زندگی هرکودکی ، همزمان‏ ‏و بمحض تولد ، توام با گریه‏ ‏و فریاداست‏ ‏که علت آن داخل شدن‏ ‏هوا در ریه ی نوزاد است‏ ‏و هیچگونه ارتباطی با وضع مزاجی او ندارد .
‏اگر چه صدای نوزاد‏ ‏نیرومند،با فریاد شدید‏ ‏و تند وصدای کودک نحیف،با فریاد‏ ‏خفیف و منقطع همراه‏ ‏است و این فریاد‏ ‏و گریه ها ، به‏ ‏نسبت شدت و ضعف‏ ‏آنها ، می توانند‏ ‏به نوع ولادت و چگونگی وضع مزاجی نوزاد هم بستگی داشته باشد ،مع ذلک از حیث روانشناسی‏ ‏و مسائل مربوط به آن هیچگونه‏ ‏اهمیتی ندارد.
‏مرحله ی صداهای هیجانی و عاطفی
‏صداهای نوزاد از بدو تولد‏ ‏تا پایان دو ماهگی بتدریج در حال تغییر محسوسی است و کم کم ‏–‏ بطور ارادی ‏–‏بدان وسیله نسبت به انعکاس حالات انفعالی و میلهای خود می پردازد ؛ تا‏ ‏آنجا که پس از چندی ، در طول سن دو ماهگی ، آگاهانه ، با احساس هر گونه‏ ‏درد و ناراحتی ،با فریادهای تند و شدید و در حالت خشم‏ ‏، با صدا و فریاد‏ ‏طولانی و بهنگام دلتنگی‏ ‏با فریادهای پی در پی ومنقطع هیجانات و امیال خود را بروز می دهد .
‏مرحله ی آواز
‏در این‏ ‏مرحله ، کودک بتدریج‏ ‏اصوات‏ ‏و الفاظی را که از دهانش خارج می کند، می شنود‏ ‏و با لذت بردن از آن، بصورت فریاد ،‏ ‏آن الفاظ را مرتبا تکرار می کند ؛ که از تکرار مکرر آن الفاظ ، صدای کودک بمنزله ی آواز به گوش می رسد.
‏براساس آزمایشهای‏ ‏لویس و پری یر ، صداهای اولیه ی کودک‏ ‏،به حروف متحرک مربوط است ، و حروف ساکن ، پس از اینکه‏ ‏انقباض اعضای دستگاه‏ ‏گویائی محدودتر شد ظاهر می شوند‏ ‏که این خود به رشد بدنی و نضج دستگاه‏ ‏کودک‏ ‏بستگی خواهد داشت .
‏مرحله ی تقلید
‏نوزاد تا دو ماهگی ، بنابر انفعالات‏ ‏درونی و حالات روانی خویش ، عکس العمل نشان می‏ ‏داد ، اما بین ماههای دوم‏ ‏تا هشتم تولد ، شادی و رضایت خود‏ ‏را بطور آشکار؛ازطریق صدا‏ ‏، به ب‏عضی از اطرافیانش ابراز می دارد.‏ یعنی صداهای او در‏ ‏این مرحله معنی دار می شود. بتدریج‏ ‏که کودک رشد می یابد، برخی از اصواتی را که می شنود ، تقلید می کند
‏ ‏و برای تقلید درست‏ ‏، کودک وادار میشود که با توجه و دقت ، به اصواتی که می شنود ، گوش دهد .تا آنجا که بین‏ ‏ماههای هشتم‏ ‏و دهم ، در عمل تقلید مهارت می یابد و در پایان یکسالگی ، واکنش های‏ ‏روشنی از حالات هیجانی و عاطفی خویش ، از خود ظاهر می سازد .
‏مرحله ی معانی
‏کودک ، یادگیری و بالاخره‏ ‏مهارت در سخن‏ ‏گفتن را از‏ ‏راه دیدن (ادراک‏ ‏بصری )‏ ‏و شنیدن ( ادراک سمعی )فرا میگرد.باین معنی هنگامیکه کودک ،‏توپ یا عروسکی را می بیند‏ ‏، مادر نام‏ ‏آنرا‏ ‏بزبان می آورد‏ ‏و سپس موقعیکه‏ ‏آن شیئی در دستهای کودک‏ ‏قرار میگیرد ( ادراک لمسی ) ،‏ ‏مادر نام آن‏ ‏شیئی را شمرده و بدفعات تکرار می کند. ‏پس از چندی‏ ‏کودک ، با دیدن هر نوع توپ و یا عروسکی با فریاد نامش را بزبان می آورد. بهمین ترتیب است‏ ‏که کودک با دیدن‏ ‏سایر اشیاء پیرامونش ، که توجهش را جلب می کند ، بکمک مادر و یا اطرافیان نزدیکش ، نام اشیاء را می آموزد‏ ‏و تکرار می کند.
‏همین کار امکانات عقلی کودک افزایش پیداغ می کند ، تشخیص ودانائی او در بکار بردن‏ ‏الفاظ وکلمات‏ ‏بمعنای خود ، بیشتر می شود وکم کم‏ ‏هر کلمه‏ ‏و کلام را، بمعنا‏ ‏وبمورد‏ ‏خویش بکار میبرد و دیگر هر مردی‏ ‏را بابا و‏ ‏هر حیوانی را سگ نمی گوید.واضح است که‏ ‏اینکار در چنین‏ ‏مرحله ای ، گویای قوه تمیز وتشخیص ، مقایسه و تجرید‏ ‏و استنتاج‏ ‏کودک است که رشد

 

دانلود فایل

برچسب ها: تحقیق اختلالات ارتباطي 67 ص , اختلالات ارتباطي 67 ص , دانلود تحقیق اختلالات ارتباطي 67 ص , اختلالات , ارتباطي , 67 , ص , تحقیق ,

[ بازدید : 13 ]

[ چهارشنبه 26 مرداد 1401 ] 5:35 ] [ دیجیتال مارکتر | غلام سئو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
بستن تبلیغات [x]