دانلود جزوه و پاورپوینت و مقاله طرح درس

گزارش كاراموزي پيمانكاري 40 ص

گزارش كاراموزي پيمانكاري 40 ص

گزارش-كاراموزي-پيمانكاري-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد ‏قائنات
‏عنوان:
‏ک‏ـ‏ارآم‏ـ‏وزی ‏2
‏1
‏2
‏شناخت از مسائل اوليه كارگاه
‏بطور كلي در هر كارگاه ساختماني بررسي نكاتي چند قبل از شروع هر گونه عمليات لازم و ضروريست و اين بررسي به پيشرفت بعدي كار و در نتيجه پايين آوردن هزينه طرح كمك خواهد كرد .
‏اصولا بررسي مقدماتي يك كارگاه قبل از هرگونه عمليات اجرائي داراي اهميت زياديست . اين بررسي را مي توان به مراحل مختلف زير تقسيم كرد :
‏مرحله اول : شناخت پروژه و مسائل مربوط به آن
‏شناخت پروژه و بررسي مسائل و مشكلات مربوطه با توجه به اطلاعات مقدماتي از جمله مسائل اساسي در شروع يك كارگاه بحساب مي آيد و بدين منظور نكاتي چند كه در ذيل يادآور مي شويم را بايستي مورد توجه قرار داد .
‏الف) دسترسي ها ـ بررسي و مشخص نمودن چگونگي دسترسيهاي لازم به كارگاه با توجه به موقعيت خواص زمين مورد نظر و امكانات دسترسيهاي مربوطه و خيابانهاي اطراف ، راههاي وصولي به كارگاه ، امكان استفاده از راههاي موجود و ايجاد راههاي جديد موقتي در صورت لزوم .
‏ب)‌بررسي موقعيت طبيعي و جغرافيايي و واقليمي .
‏بررسي فصول و زمانهاي كار ، در نظر گرفتن مدت زمان يخبندان ، باراني ، طوفاني و همچنين روزهاي بسيارگرم ، معتدل ، بررسي عوارض طبيعي زمين از قبيل كوه ، تپه ، سنگ ،‌باتلاق و مرداب و نظاير آن و بررسي چگونگي برخورد با موارد و مسائل مذكور . ج) بررسي طرق مختلف تداركات مصالح نياز كارگاه اين مرحله مي بايستي با توجه به نوع ساختمان و نيازهاي آن از نظر مصالح ، از قبيل شن و ماسه ، سيمان ، آب ، چوب، تخته داربست ، ميخ ، سيم ، آجر ، آهن ، ميلگرد و غيره بررسي شود . ضمنا بررسي چگونگي تامين برق كارگاه و احيانا مولد برق و همچنين تامين آب مورد نياز و منابع ذخيره آب ، پيش بيني و تدارك انبارهاي لازم براي مصالح مختلف ، احداث ساختمان براي دفتر كارگاه و محلهاي استراحت افراد كارگاه .
‏1
‏3
‏مرحله دوم : تدوين برنامه اجرايي و تداركاتي كارگاه
‏با توجه به مطالعات و بررسيهاي انجام شده در مرحله اول و با در نظر گرفتن امكانات اجرايي ، مدت زمان اجراء پروژه و مشكلات و مسائل مربوطه به آن مي بايستي برنامه دقيق ـ كامل و منظمي تهيه گردد .
‏و در اين برنامه جزئيات تحوه اجراء كار و مراحل مختلف زمانبندي آن چگونگي تداركات كارگاه ، ميزان ذخيره سازي و انبارهاي مورد نياز جهت انواع مصالح و كالاهاي برآورده شده و تجهيزات و لوازمات ضروري كارگاه مي بايستي در نظر گرفته شود .
‏3) مرحله سوم : آماده سازي محل كار
‏پس از تدوين برنامه اجرايي و تداركاتي كارگاه ، جهت شروع اجراي پروژه و قبل از اجراي هرگونه عمليات مي بايستي محل كارگاه با توجه به نيازها آماده سازي شود.
‏پس از بررسي هاي لازم در مورد محلي كه براي اجرا پروژه با توجه به موقعيت خاص آن در نظر گرفته شده است بايستي عوارض آن جهت راه اندازي و نصب و بهره برداري از تجهيزات و انبارها و ساختمان هاي مورد نياز برطرف گردد و در اين رابطه چنانچه محوطه داراي گياهان و خاك و خاشاك و پستي و بلندي و نظاير آن باشد كه امكان تحركهاي لازم جهت جابه جايي را سلب نموده و يا موجب نارسائيهاي ديگري از اين قبيل گردد را برطرف نمود .
‏در شروع ميبايستي محل مورد نظر بوسيله ماشين آلات لازم از قبيل بولدوزر و گريدر تسطيح و پاكسازي و آماده گردد . و در بعضي مواقع با در نظر گرفتن طرح پروژه و با توجه به مطالعات مقدماتي انجام شده توسط مشاور محوطه كارگاه ميبايستي با مصالح سنگي مناسب خاكريز شود . و در مواردي نيز در صورتيكه محل پروژه در دامنه كوهها و تپه ها قرار داشته باشد مي بايستي خاكبرداري و خاك ريزي هاي لازم نيز انجام شود .
‏در تمامي موارد فوق بررسي و ومطالعه دقيق موقعيت محل كارگاه و وموقعيت محل احداث پروژه ضروريست و بايستي سعي شود كه در انتخاب محل و استقرار تجهيزات مختلف كارگاه بهترين موقعيت تعيين گردد تا پس از شروع راه اندازي كارگاه اختلالي در روند عادي كارگاه ايجاد نگردد و از طرفي نيز دسترسي به نقاط مختلف كارگاه را امكانپذير نمايد .
‏1
‏5
‏در رابطه با ساختمانهاي موقت و احداث آنها از قبيل دفتر ، انبار ، تعميرگاه و محل استقرار ماشين آلات بايد توجه داشت كه حتي المقدور اين بناها تمام يا قسمتي از ساختمانهاي اصلي پروژه باشند كه پس از پايان كار تكميل و مورد بهره برداري قرار داده شوند در اين مورد بطور مثال محل دفتر كارگاه را مي توان طوري انتخاب نمود كه بعدا بصورت محل نگهباني ، گارد و دفتر مجموعه و نظاير آن بتواند عملكرد داشته باشد . در نظر گرفتن اين موضوع باعث خواهد شد كه از به هدر رفتن مصالح در حدالمكان جلوگيري شود .
‏اين نكته را نيز بايستي مورد توجه قرار داد كه كار كردن در برخي از انواع زمينها با توجه به موقعيت خاص آن از قبيل جنگلي . باتلاقي ، كنار دريا ، رودخانه و اصولا هر منطقه اي كه به سطح آبهاي زير زميني نزديك باشد و يامناطقي ازقبيل تپه ماهو ، ‌كوهستاني ، صحراي ، خاك رستي و خاكريزها و غيره به مراقبت هاي ويژه اي نياز خواهد داشت . در اينگونه موارد بررسيهاي مقدماتي از موقعيت زمين و آزمايشهاي لازم ضروي خواهد بود . در ضمن رعايت ايمني محل تجهيزات و تاسيسات از نكات اساسي مي باشد .
‏4)مرحله چهارم ـ تهيه و تدارك مصالح لازم‏:‏
‏ابتدا بايستي با توجه به نوع و مشخصات خاص هر پروژه مصالح مورد نياز آن را تعيين نمود . بطور مثال در مورد يك پروژه بتني مصالح مهمي كه در تركيب بتن مورد استفاده قرار مي گيرد شن ، ماسه ، سيمان و آب مي باشد .
‏ضمناميلگردهاي مورد نياز و قالبهاي مختلف را نيز بايستي در مدنظر داشته باشيم. بنابراين در يك كارگاه پروژه بتني جهت ساختمان بتن مصالح اوليه آن مورد نياز اساسي است و با مطالعات محلي لازم امكان استفاده از شن و ماسه طبيعي در اطراف محل پروژه را (معادن شن و ماسه ) مي بايستي مورد نياز قرارداد و در صورتيكه پس از بررسي و مطالعات لازم امكان دسترسي به اين معادن وجود نداشته باشد . بررسي استفاده از دستگاه سنگ شكن و حمل سنگ و مخلوط مورد نياز به كارگاه و توليد شن و ماسه و ديگر مصالح سنگي (ماكادام ) بوسيله آن با توجه به حجم پروژه ضروريست . در اين صورت هزينه هاي مربوط به اين نوع بتن بطور معمول گرانتر از بتن با شن و ماسه طبيعي خواهد بود . زيرا علاوه بر هزينه تهيه سنگ و استقرار ماشين آلات مورد نياز مصرف سيمان نيز در اين نوع بتن حدودا بالاتر مي باشد كه البته در پروژه هاي با حجم زياد اين امر بسيار مطلوب و مناسب بوده ، چه بتن همواره با مقاومت زياد و يكنواخت و يكدست تر نسبت به استفاده از شن و ماسه طبيعي بدست مي آيد .

 

دانلود فایل

برچسب ها: گزارش كاراموزي پيمانكاري 40 ص , دانلود گزارش كاراموزي پيمانكاري 40 ص , گزارش , كاراموزي , پيمانكاري , 40 , ص ,

[ بازدید : 11 ]

[ يکشنبه 23 مرداد 1401 ] 3:47 ] [ دیجیتال مارکتر | غلام سئو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
بستن تبلیغات [x]